”Nimeni on Fadila ja olen kabili Tizi Ouzou’sta (Algeriasta).  Perheeni on traditionaalinen muslimiperhe, joka ei harjoita mitenkään erityisesti islaminuskoa.  Lapsuudestani lähtien olen ihmetellyt Koraanissa ja islamissa olevia outoja asioita ja ennen muuta profeetta Mohamedin kummallista toimintaa.  Kukaan ei kuitenkaan ole osannut antaa minulle riittäviä selityksiä, joten jätin kysymykset mielestäni.  Jatkoin elämääni välttäen keskusteluja uskonnosta, mutta uskoin kaiken aikaa Jumalan olemassaoloon.

 

Yhtenä yönä televisio oli islamilaisella kanavalla, mutta yllättäen näen televisiosta uuden kanavan, jota en tuntenut.  Kanava oli nimeltään AL HAYAT ja siellä kuulin puhuttavan raamatunjakeista, jotka sanoivat ‘minä olen tie, totuus ja elämä’ ..... ja Matteus 8 (28 - 34).  Ymmärsin Jumalan antaneen kysymyksiini vastauksen ja siitä lähtien olen katsonut tätä kanavaa joka päivä.  Sieltä olen saanut monia vastauksia kysymyksiini.  Kolmen viikon kuluttua rukoilin ja otin Herran Jeesuksen Kristuksen vastaan sydämeeni ja elämääni. 

 

Vanhempani olivat päättäneet antaa minut avioliittoon sheikille.  En kertonut uskostani vanhemmilleni, mutta sheikki sanoi isälleni, että tyttäressäsi on kristitty demoni.  Siitä rohkaistuin sanomaan koko perheeni edessä tulleeni kristityksi.  Sanoin ymmärtäneeni kaiken ja olevani vakuuttunut. 

 

Kaikki halusivat sitten minun avioituvan nopeasti, mutta saadessani tietää siitä, rukoilin Jumalaa neuvomaan minua mitä minun tulisi tehdä?  Jumala puhui minulle AL HAYAT’in ja siellä Markuksen evankeliumin kautta.  Silloin päätin lähteä ja jättää perheeni.

 

Soitin puhelinnumeroon, jota pidin mukanani.  Olin saanut numeron Al Hayat’in ohjelmasta.  Siitä numerosta sain kristityn perheen puhelinnumeron.  Menin tapaamaan näitä kristittyjä.  Kerroin heille kaiken ja he auttoivat paljon minua ja tukivat minua kaikkien niiden kuukausien ajan,

jolloin olin kaukana perheestäni.  He ovat rukoilleet puolestani paljon muiden veljien ja sisarien kanssa.”