Rakas Ystävämme                                                                    17.4.2012
 
 
Lämmin tervehdys Jumalan Sanan sanoin ” Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."  Joh. 14:6-7
Tätähän varten mekin olemme täällä, että hekin tulisivat tuntemaan Jeesuksen ja Isän.  Saamme joskus aivan yllättäviäkin tietoja ja soittoja.  Tässä vähän ajan sisällä on tullut kaksi soittoa Irakista.  Irakista tai Kurdistanista soitti ensin naishenkilö Silva:
” Olemme Jeesukseen uskovia sisareni kanssa.  Katselemme aina, kun voimme televisio-ohjelmia.  Vanhempamme eivät pidä siitä, joten joudumme sulkemaan television aina heidän paikalle tullessaan.  Pyytäisin sinua rukoilemaan kanssani juuri nyt, sillä öisin kärsin paljon.  Tunnen sielunvihollisen pahat, kauheat hyökkäykset öisin enkä saa nukuttua.  Rukoilkaa puolestani.”

”Olen irakilainen kristitty, mutta olen hyvin ahdistunut ja hämmennyksissä.  Olen sairas ja rukoilen, että Jumala parantaisi minut tai antaisi minun tuntea Hänen läheisyytensä jollakin erityisellä tavalla.  Mutta mitään ei tapahdu.  Onko vika minussa?  Syyllistän itseäni kovin paljon.  Pyhä Henki on varmasti murheellinen minun tähteni.”  Puhelimessa on toisinaan vaikea selittää ja lohduttaa, mutta siihen Pyhä Henki juuri antaa viisauden.

”Tunnen sinut jo radio-ohjelmiesi ajalta ja nyt seuraan sinun televisio-ohjelmiasi.  Olen marokkolainen, mutta asun nyt Sveitsissä.  Meitä on arabiryhmä täällä Sveitsissä ja katselemme ohjelmianne säännöllisesti.”