Marokkolainen Faisal soitti Italiasta ensimmäisen kerran viime kesänä Suomessa ollessamme.  ”Olen seurannut televisio-ohjelmaasi ja minulla on paljon kysymyksiä kristinuskosta.”  Faisal ja hänen kaksi veljeään ja kaksi sisartaan asuvat kaikki Italiassa.  Tämän nuoren miehen isä on maassaan erittäin korkeassa asemassa.

Faisalilla on italialainen tyttöystävä.  Kun Faisal esitteli ystävänsä vanhimmalle veljelleen perinteiden mukaisesti, tämä totesi: ”Käännytä hänet islamiin, että hän voi tulla Marokkoon.”  Tottelevaisesti nuoret alkoivat lukea koraania yhdessä.  Ensimmäisillä sivuilla heti tuli esille, että Allahilla on viha niitä kohtaan, jotka eivät usko häneen.  Tämä ei miellyttänyt Faisalia.  Silloin hänen ystävänsä (roomalais-katolinen) ehdotti, että he lukisivat raamattua. 

Syksyllä Faisal soitti uudelleen ja keskustelimme kasteesta.  ”Jos kristitty kuolee ennen, kuin hänet on kastettu, joutuuko hän silloin kadotukseen.”  Viikon kuluttua hän kertoi menneensä tapaamaan katolista pappia, joka oli neuvonut hänet katekismuskouluun ennen kastetta.  Tämä katolinen seurakunta on ainut kristillinen yhteisö Faisalin lähettyvillä.  20.4. hänellä on tapaaminen piispan kanssa sopiakseen kasteesta . 

Nyt Faisal kuitenkin pelkää.  David puhui eilen hänen kanssaan ja Faisal kertoi:

”Sain sinulta ne kaksi pyytämääni raamattua.  Lähetin ne vanhimmalle veljelleni, joka on todella islamia harjoittava uskova.  Lähetin toisen raamatun sisarelleni ja hänen miehelleen.  Isoveljeni viha nousi, kun hän sai minulta raamatun ja hän matkusti luokseni.  Hänen tarkoituksensa oli saada minut takaisin islaminuskoon.  Hän kielsi minua lukemasta raamattua.  Hän määräsi minut puhdistautumaan islamin riittien mukaan, koska olin koskettanut raamattua.  Ja vasta sitten voisin avata koraanin. 

Veljeni uhkaili minua sanoen seuraavansa minua Marokkoon ja tappavansa minut siellä islamin mukaisesti.  Paikalle tulivat myös sisareni ja hänen miehensä.  Yhdessä he yrittivät palauttaa minut islamiin.

Sitten tapahtui jotakin hyvin outoa.  Yhtenä hetkenä outo ääni lähti sisareni suusta.  Se ei ollut sisaren ääni, vaan maskuliini ääni, joka puhui kauniisti, että Muhamed on tie.  Käänny takaisin islamiin.  Ääni ikään kuin laittoi sisareni puhumaan.  Ääni oli ystävällinen.  Ikinä en ole moista kokenut.

Jatkoin kuitenkin sanomalla, että rauha tulee minulle raamatusta.  Uhkailu jatkui.  Veli uhkasi sanoa kaikille Marokossa, että minusta on tullut kristitty.  Pelkään loukata isääni ja sitä, että hän ottaa pois minulta jo saamani perinnön, talon Marokossa, jonka haluaisin pitää.

Sisareni soitti, että tulisin syömään.  Toinenkin sisar miehensä kanssa olivat paikalla.  Saatuaan tietää tästä, vanhin veljeni soitti ja määräsi heidät heittämään minut ulos.  He eivät saa syödä kanssani.  Kaikki painostivat, että minun on palattava islamiin.  En voinut muuta, kuin sanoa heille, että minä etsin totuutta, en uskontoa ja löydän totuuden raamatusta."