Kuulin ensimmäisen kerran evankeliumin yhdeltä englantilaiselta ystävältä.  Hänen nimensä oli Gwen.  Hän sanoi minulle, että Jumala rakasti minua ja Hän oli antanut anteeksi kaikki syntini Hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden, joka oli kuollut ristillä puolestani.  Hän sanoi minulle myös että, jos rukoilisin Jeesuksen Kristuksen nimeen, Jumala antaisi minulle uuden ja iankaikkisen elämän.  Tämä oli ensimmäinen kerta elämässäni, kun kuulin, että Jumala rakastaa minua ja että Jeesus Kristus oli kuollut ristillä puolestani.  Mutta näyttääkseni ystävälleni olevani vakuuttunut muslimi ja että Islam on oikea uskonto, vastasin hänelle koraanin jakein.  Mutta Gwen toisti minulle samat sanat, jotka olivat siis Johannes 3:16 ja roomalaiskirje 5: 1 ja 8: 1.  Hän sanoi minulle myös, että ilman Jeesusta Kristusta olen todella kadotettu.  Minulle tämä oli aivan uutta kieltä.

 

Tähän samaan aikaan yksi toinen englantilainen toveri, joka oli nimeltään David ja jonka olin tavannut vain kaksi kertaa, kysyi minulta mitä tarkoitti nimeni Aziz.  Vastasin hänelle mitä se tarkoittaa: rakastettu, mutta että Aziz on lyhenne Abdelaziz’ista, joka tarkoittaa: rakastetun (Jumala) palvelija.  Hän sanoi minulle siihen, että arabiankielisellä nimelläni oli sama merkitys kuin hänen nimellään.  Ja hän lisäsi vielä, että David Raamatussa oli Jumalan palvelija, jota Jumala kutsui rakkaakseen.  Sitten hän ehdotti, että vaihtaisimme nimiä.  Hän kutsuisi minua Davidiksi ja minä kutsuisin häntä Aziz’iksi.  Ja näin David omi Aziz’in ja Aziz’ista tuli David.  Tämä tapahtui muutamia viikkoja ennen kääntymistäni.

 

 

Gwenin sanoihin tuli lisäksi toisen ystävän sanat.  Hän oli nimeltään Franck Kofi.  Hän oli Ganasta, Afrikasta kuten minä.  Hän pilkkasi profeettaani ja esi-isieni uskontoa.  Hän sanoi kristittyjen lyöneen muslimit.  Outoa on, että en loukkaantunut tästä hyökkäyksestä, kuten olisi tehnyt tavallinen muslimi, vaan olin rauhallinen ja toden sanoakseni en kiinnittänyt huomiota hänen ivaansa.  Ajatukseni olivat Jeesuksen Kristuksen kanssa.  Sanoin itselleni : Voiko Jeesus auttaa minua ?  Voiko Jeesus todella muuttaa elämäni ?  Voiko Jeesus olla ystäväni ?  Vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin ja moniin muihin oli kyllä.  Jeesus Kristus voi, haluaa sen tehdä ja tulee sen tekemään.